FGU på vej – Tilrettelæggelse, didaktik og ledelse
"FGU på vej” er en samling af artikler om FGU, som kommer bredt omkring FGU-området. Bogen er delt op i 14 kapitler, skrevet af forskellige forfattere og forfatter-teams.
Hensigten er dels at bringe nyt til FGU-sektoren, dels at dele erfaringer og ny viden.
Stoffet er meget omfattende og grundigt – man kommer omkring for eksempel teamsamarbejde, portfolio i praksis, relationsarbejde, ordblindhed, differentiering og flere andre emner. Der er både grundlæggende pædagogisk teori, casestories og praktiske anvisninger.
Bogen kan læses fra ende til anden, men kapitlerne kan også læses enkeltvis med stort udbytte.
Selv om man ikke nødvendigvis er enig i alle bogens teorier og konklusioner, ændrer det ikke ved, at bogen kan være til stor inspiration.
Den kan med udbytte læses – helt eller delvist – af FGU-lærere, vejledere, ledere ved FGU og andre med interesse i FGU-området, men også af alle andre med en interesse i det pædagogisk-didaktiske område.